Søren Thomsen

Alder: 21 år
Bosiddende: Kastebovej 7, 5683 Haarby
Status: Kærester med Matilda
Arbejde: Konstabelelev ved Den kongelige livgarde, fokus på træning inden sergentskolen

Motivation for opstilling:

Jeg har valgt at opstille til KV17 fordi der grundlæggende er ting i vores kommune som kan gøres både bedre, billigere og nemmere. Her tænker jeg især på det bureaukratiske bøvl man som frivillig i en forening skal gennemgå. Det skal, ikke kun være for foreningens skyld, for vi kan som samfund nyde godt af de frivillige kræfter, hvis vi giver dem de bedste rammer at arbejde under.

Tre mærkesager:

1.    opførsel af ungdomsboliger – I hjertet af Tommerup ST skal der opføres ungdomsboliger, både til studerende på VG, men også til studerende fra Odense. Tommerup har en attraktiv placering, med kun 8-12 minutter til Odense hvor der findes flere muligheder for videregående uddannelser

2.    Det skal være nemmere at komme hjem – Der skal være bedre muligheder for offentlig transport i hele kommunen, også på skæve tidspunkter og om natten! Er man ung i Assens kan man ikke gå i byen i Odense uden man er tvunget til at tage hjem med sidste bus/tog omkring kl 23. Det er en stor “dræber” når unge skal bosætte sig.

3.   Billigere børnepasning – Assens kommune har slået helt fejl når det kommer til priser på børnepasning. Hvis man vil have sit barn i vuggestue kan man spare otte hundrede kroner ved at flytte til en af nabo kommunerne. Det er mange penge for en nystartet familie, og skal være billigere! Ligeledes er tallet  fire hundrede kroner for dagplejen.